Ya, Bi’ Git!

Sev. Sev ama ilk tumsekte dusup, uzerine bir de el vermeyen oldugunda, dirseginden ve dizinden guc alarak kalkacaksan oyle sev.

Kor atesler sardiginda etrafini, yanmaktan kacmayip, o alevde bir sigara icerken, sen de kul olacaksan oyle sev.

Gozpinarlarindan akan saydam damlalardan utanmayacaksan, gostermekten korkmayacaksan oyle sev.

Oyle bir sev ki, bir seyini degil, bazi seylerini degil, her seyini sev. Hatta, bazen hic bir seyini sev. Hic bir seyini sevdiginde de, aski sev.

“hayir” i kabulleneceksen hic sevme mesela. Girme o kutsal meclise. Topla pilini pirtini, en iyisi, siktir ol git. Hatta pilini pirtini bile birak, ne yapacaksin? Kurumayacaksan, yemeden icmeden kesilmeyeceksen, uykusuz gecelerin olmayacaksa, birak sen iyisi, en guzeli, sadece siktir ol git.

Sev, sev de kolay oldu diye sevme mesela. Sevmeye calistigin icin sevme mesela. Ha kliseye de aldanma, ilk goruste olacak diye bir kaide de yok ya. Goz goze degince eridiginde sev demiyorum. O zaman da sev ama, illa o zaman degil.

Ince cizgi var ya hani gercekle ruya arasinda. O ince cizgiyi asarcasina sev. Gerceklerin ruya olsun, ruyalarin gercek. Kisacasi, gecen de gunduzunde belli olmasin, ruyan da gercegin de.

Ya, dur gitme. Tamam, kabul ediyorum, dedim siktir ol git diye. Ama sen yine de gitme. Kalma da ama. Arafta ol. Bileme ne zaman gidecegini ne zaman kalacagini. Kalma iste, gitme de. Araf olsun tek dostun.

Dur, dur gitme, tamam. Karisti kafan. Demiyorum, onu sev, sunu sev, beni sev. Sen aski sev. Bak gel dinle beni, aski sev. Hani boyle, ellerin ayaklarin, koca cussen, kalbini tasiyamacak kadar zayiflar ya. Hani, boyle, romanlar dolusu bilirsin, ama yine de konusamazsin ya. Misra aralarinda saklarsin, ama yine de gostermezsin ya kimselere. Tarihi vardir bir yirtik defter kosesinde, ama sen unutursun ya. Tanidin mi? Ha, bak iste, onu diyorum ben de. Ask o, ask.

Kapini calar. Kimi zaman, bir delikanli, gozu yasli, mazlum. Kimi zaman, kirmizi dudakli kadin. Boyle, kara gozlu falan. Saclari derya. Uzun uzadiya sarmis butun sirtini. Ne kadar uzak olsan da, sinmis kokusu her yere.

Yikadiginda tum perdeleri. Cikmaz yine o odadan kokusu. Yikadiginda tum carsaflari, cikmaz yine bedeninin izi o yataktan. Ha bak iste, biliyorum bildigini. Tamam, dur bi sus. Bi sakin ol. Var onun adi. Ask o, ask. Ya, iste, o bildigin var ya hani, heh, iste o ask.

Birak sen Leyla’yi Mecnun’u. Birak Ferhat’i Sirin’i. Ya, zaten, kim zikretmiyor bu delilerin adini, ask dendiginde. Birak sen. Demiyorum, ol Leyla. Demiyorum, bul bi Leyla. Dile de olmus mu pelesenk, “sen Leyla ol, ben Mecnun” ya da turevleri.

Birak, bunlari. Adin olmasin. Unut kim oldugunu. Col de neymis hem. Sen kaybol. Oyle bir kaybol ki, nerede oldugunu, tas mi toprak mi, ustune bastigin, bilmeyecek kadar kaybol. Dag da, cayir da kalmadi ki, del desem sana. Demem de zaten.

Eskime raki masasinda. Soldurma cigerini dumaniyla kanserin. O da degil ki sevmek hem. Devirdiginde de buyugu, hulya gorunce, uzerine bir de, oksurmekten kopek gibi sarkinca dilin. Ya birak, oyle degil sevmek. O degil. Dost meclisinde, konustugun, adini sayikladiginda degil. Degil iste.

Ne o zaman desene? Sorsana bana. Ahkam kestin, estin gurledin, carptin kapilari, kirdin doktun lan camlari, soyle bir bakalim, neymis desene. Ama yok, deme. Desen de, ben susarim. Sadece susarim.

Susunca konusuyor sessizlik. Yastiga bas koyunca cokuyor yalnizlik. Oyle bir sey ki, gunduz gelmiyor lan yalnizlik, isik yokken geliyor. Oyle de pezevenk. Oyle de bir serefsiz ki, isigi da haram ediyor, karanligi da.

Derin ya sessizlik simdi. Dinle bak, biri ciglik atiyor. Ya, duymuyorum deme. Guzel dinle. Suradaki yolun sonundaki, kosedeki cop kutusunun oradan geliyor. He, bak, bak, guzel bak. Gordun mu su sokak lambasini, dibinde iste. Orada ciglik.

Tamam ya, bosver, gidelim biz. Ben sola donerim, sen sagdan git. Unut bu sokagin adini da. Hatta, sokagi birak, sen komple bu sehri unut. Bu karanligi unut. Cigligi unut. Unut iste. O da bir parcasi gercekle ruyanin.

Hadi, kardesim, siktir ol git. Allah’a emanet.

r.

4.3.17

* yok mesela bunun bir notu. oyle iste, yok. iki satir. o kadar.

Leave a Reply

